31 Augusti

En dag kvar till flytten! :D

Och nästan som alltid sammafattar jag några dagaar från helgen :)


I torsdags var en helt vanlig dag, förutom att jag busade till det lite ;) Ronny på mitt jobb hade dagen innan tejpat fast stora skyltar på min maskin (se bilderna). Så jag tänkte att jag skulle ge igen lite och gjorde en skylt lika bred som fronten på hans bil och tejpade fast en där det stog: Varning! för fartdåren. Och den täckte verkligen hela bilen där fram. Så vi stod och kollade på honom genom fikarummet när han åkte iväg och det va längesen jag garvade så mkt :P

På fredagen blev det full rulle när jag kom till jobbet på morgonen. Ronny hade ju upptäckt mitt bus och hade fattat direkt att det var jag :P haha. Han hade ju åkt in till stan och parkerat på torget och allting med den skylten där fram, sen sa han att han förstod varför folk skrattade när han åkte förbi!

Åkte hem och fixade iordning mig efter jobbet, sen lånade pappas bil och åkte till Lkpg en sväng. Gick bara inne på Ikano eftersom jag hade ganska brottom, skulle till Amandas kalas kl. 6 och sen iväg till Linda på förfest!
Men hittade ganska mycket ändå, två jättesnygga tröjor/tunikor från bikbok, sen lite frisör produkter, smink, underkläder och ett par nya lackleggins. Minns faktiskt inte allt nu, men det blev en del :)

Sen till mamma och kalaset för Amanda, åt tacos och göttade oss :) haha.

Sen kom Frida och dom och hämtade mig där så åkte vi till Linda på förfest. Smidigt och bra eftersom hon bor över pressbyrån nästan! Jävligt kul förfest med massa kul folk! Tack för en jätte kul kväll alla :)
Sen gick vi till harrys. Shottade som alltid gjorde jag och Frida! haha. Kul kväll där med, tills det vart pankaka av allting. Lisa fick en stor glasbit in i låret, och det slutade aldrig att blöda. Tror vi verkligen hade panik båda två. Jag skulle vara sjuksyster, men är livrädd för blod, så det vart lite rörigt där men hon var iaf tvungen att åka till akuten. Stressad som jag var skulle jag skynda mig, och snubblar ner för heeela sten trappan och river upp legginsen, stukar foten och fick ett blåmärke från foten och upp till knät! En jävla smäll kan man lugnt säga!
Att jag sen efter det höll på att hamna i fyllecellen gjorde inte saken bättre,dom fattade ju först inte att jag hade gjort mig illa och det var därför jag grät och inget annat :P Men då kom anthon lagom så det var lugnt.
Åkte upp till akuten. Sen åkte jag lisa anthon och milla till sibylla för dom ville äta o så. Sen där inne är det en kille på typ kanske 30-35 år? som börjar mucka med mig, helt psyk i huvudet var han, och släppte mig lixom inte med blicken. Trodde ärligt talat att jag skulle få mig en smäll där, men slapp det :P
Sen körde vi hem dom, och åkte hem och sov :)

Lördagen gick vi upp tidigt ( jag mådde inte dåligt,spydde inget! För en gångs skull ;) ) Jag hade ju pajat hela benet, men jag följde med till fotbollen för Anthon skulle döma.
Åkte till IKEA sen och åt och shoppade. Fick gå med en vanlig sko, och en fot med bandasch och foppatoffla, för den foten kom inte i nått annat, så jag såg nog ganska rolig ut, men orkade inte bry mig :)
Köpte tallrikar och skålar på Chili! Sen present till Agnes, Anthons lillasyster, blev en sån där jäääätte geleråtta och ett par jorlgubbsörhängen :)
Så jag passade på att unna mig nått när jag tyckte så synd om mig själv som hade skadat mig så pass, så jag köpte ett Thomas Sabo armband och en berlock till som var som en rund platta som det stod mamma på olika språk på. Så nu ska jag börja samla på mig några såna berlocker tänkte jag, dom är så sjuukt snygga!

Agnes blev glad för presenterna som tur var! Så vi åt hemma hos Anthon sen och kollade på film och myste! Geleråttan var ingen höjdare, vart verkligen för mycket :P

Åkte och köpte Män som hatar kvinnor och kollade på den hemma hos mig sen! Och jag både gillar och hatar den filmen, men tror jag är VÄLDIGT för känslig och rädd för den :P Kunde ju inte ens sova sen, även fast jag redan sett den på bio en gång!


Söndag började vi packa ihop mina grejer och rensa! Kläderna kändes mest! Fy fan, jag slängde nog plagg för över femton tusen säkert! Men skönt ändå att bli av med, så man kan köpa på sig lite nytt ;) haha!
Men jag behöver ju ändå inte stressa jätte mycket med att packa, har ju nästan till helgen på mig! Eftersom vi ska lägga nytt golv och måla om så tar nog det till helgen kanske, så börjar vi flytta grejer då!

Så idag efter jobbet har jag vart och kollat på golv, och tror jag bestämt mig för ett ek golv! Sen kollat lite färg mm :)
Åkte till Arken efter det och bokade en tid till kloklippning till Daisy, sen hem till farmor och ge dom en kom-ihåg lapp om det :) Stannade där ett tag och hjälpte henne att klippa klorna på Daisy! Och fy, hundar gillar verkligen inte det där, det märks!

Så nu är jag äntligen hemma och har ätit lite kvällsmat! Kollar på The Hills och bara chillar.

Imorgon får jag nycklarna till min nya lägenhet, mamma åker och hämtar dom åt mig, eftersom jag jobbar då det är besiktning, så då blir det att åka dit dirket efter jobbet och se vad som ska göras/köpas, sen ska pappa hjälpa mig att mäta hur mkt golv vi ska lägga, så ska jag köpa det på onsdag !

Inga bilder från min skadade fot och knä, men det vill ni nog inte ens se! ;P

PUSS !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0